Skip to content

שיעור הצ׳אן של יום שבת ה-22 באוגוסט 2015 – על הצורך בתרגול יומיומי מתמיד וחשיבות אימון התודעה ותועלתו

נובמבר 15, 2015

הקדמה קלה 

הרשומה הזו היא הראשונה בסדרת רשומות של שיעורי הבודהיזם והמדיטציה במסורת הצ׳אן שהעברתי בביתי עד כה אותן אעלה כאן לבלוג, שיעורים שאמשיך להעביר עד לעתיד לא ידוע :-). לראשונה העליתי את רשומות השיעורים אל דפי הפייסבוק שלי, אבל החלטתי להעלות אותן גם לבלוג כך שגם אלה שאינם חברי פייסבוק יוכלו לקרוא אותן. בכל אופן, כל פעם שאעלה רשומה של שיעור שערכתי או רשומה שעוסקת בנושאים אחרים, אמשיך להודיע על כך בדפי הפייסבוק שלי, ובנוסף אעדכן את חשבון הטוויטר שלי שנמצא בכתובת https://twitter.com/SukhavatiDharma, כך שאפשר לעקוב אחרי גם בו.

מכיוון שבמקור השיעורים הועברו בדיבור, חשבתי להקיף אותם בגרשיים כפולים כציטוט, ובנוסף ייתכן וחלק מהרשומות של שיעורי הצ׳אן תעבורנה עריכה קלה. כמו כן הוספתי לבלוג עמוד תחת הכפתור ״צ׳אן/זן בודהיזם״ בו ארכז את כל הקישורים המפנים לרשומות שעוסקות במיוחד בצ׳אן ובזן.

כולי תקווה שהחומרים שאני מעלה לכאן יהיו לשמחתם, אושרם ורווחתם של כל היצורים החיים, אדם ושאינם אדם ❤

 

—————————–

 

״שלום חברים וחברות! 🙂

בשיעור זה דיברנו על הצורך והכדאיות של תרגול יומיומי מתמיד גם אל נוכח נסיבות שלא תמיד מקלות עלינו את התרגול. אמרתי שבאופן רגיל אנחנו מייחסים חשיבות עצומה לפרנסתו ותחזוקו של הגוף, אבל הנהנה האמיתי – מה שאנחנו מכנים בשמות מרובים כגון – תודעה, נשמה, הכרה, נפש וכו׳ – אליו כמעט ואיננו מתיחסים כלל. גם כשאנו מתייחסים אליו, התייחסות זו מוגבלת למדי – כלומר, אנחנו מענגים את הנהנה האמתי הזה בעינוגים קצרים וחולפים, אבל אף פעם לא מקדישים לו את אותם הזמן וההשקעה כפי שאנו עושים עם גופנו.
מנקודת מבטה של הדרך הרוחנית, ולא משנה כרגע איזו דרך היא זו, טיפוח, אימון ופיתוח התודעה-הכרה-נפש-נשמה או כל מה שתרצו לקרוא לדבר הזה שבלעדיו גופנו הוא שק מת של עור, עצמות ואיברים שונים, האימון והפיתוח הזה הם הפרנסה, התזונה והתחזוק של התודעה-הכרה וכו׳. לכן לא פחות חשוב מפרנסה, הזנה ותחזוק של ההיבט הגופני של ישותנו, כך גם חשובים פרנסתה, הזנתה ותחזוקה של הנפש-הכרה וכו׳ שלנו (ולא משנה כרגע איך נרצה לקרוא לזה).

נושא שני היה הוצאת התרגול המדיטטיבי מההקשר הצר של ״אני״, ״עצמי״ ו״שלי״, ושימת דגש על כך שקודם כל, כגישה העוטפת את התרגול המדיטטיבי, עלינו להתייחס אליו כמשהו שמיטיב לא רק עם עצמנו אלא גם עם זולתנו באופן כללי. זוהי נקודה שלפעמים קשה להבנה, אבל באמת, היא די פשוטה להבנה. אם אני מטפח בי עצמי שביעות רצון, שמחה, רצון טוב וחמלה, הרי שבאופן מיידי כל האנשים והיצורים הלא אנושיים שעימם אני מקיים קשרי גומלין מסוגים יפיקו תועלת רבה מהתרגול המדיטטיבי שעשיתי. אם ירבו האנשים העוסקים במדיטציה, האנשים והיצורים החיים שעימם הם מקיימים קשרי גומלין – גם הם יפיקו תועלת מן המדיטציה. כך, לפעילות רוחנית של פרט אחד יש השפעה על סביבתו ולהרבה פרטים – השפעה גדולה עוד יותר. כמובן, שאם אנשים סביבנו רואים את הטוב שאנחנו משפיעים עליהם – חלקם אף ירצו לעסוק באותה פעילות רוחנית, וכך למדיטציה שלנו יש גם השפעה שגדלה ומצטברת.
זהו לפעם חברים. תודה למי שהגיעה לשיעור ואני מזכיר שוב שכולכם מוזמנים לשיעורי מדיטציה ובודהיזם במסורת הצ׳אן (הזן הסיני).״

🙂 ❤

2 תגובות
  1. תודה! 🙂

    אהבתי

  2. נעמה permalink

    אהבתי:)
    תודה על התזכורת הבהירה והפשוטה

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

דפי הדהרמה של שלמה שנטידווה

את הבודהיזם שלי, אני אוהב אותנטי (שלמה ש. שפרינגר :-) )

http://kerenarbel.com/

את הבודהיזם שלי, אני אוהב אותנטי (שלמה ש. שפרינגר :-) )

Bendowa.Net

הבלוג הזה מכיל טקסטים המתארים את החוויות והתובנות שלי כמתרגל זן כמו גם תרגומים לטקסטים בודהיסטים שונים תוך התמקדות בטקסטים השייכים למסורת הזן

רשימות מן הארץ הטהורה -sukhavati

ཨོཾ་མ་ཎི་པདྨེ་ཧཱུྃ

