Skip to content

תמצית שיעור הצ׳אן של יום השבת ה-7 בנובמבר 2015, אודות הקרמה – סיום (לסבב זה)

אוגוסט 31, 2016

חברים וחברות יקרים ויקרות,אמנם קצת באיחור, אבל הנה עיקר השיעור של שבת שעברה: דיברנו על התרגול השני מבין ארבעת התרגולים (עליהם אתם יכולים לקרוא בשיעור שעבר כאן.

באופן רגיל, אנחנו האנשים דבוקים לנדנדת המעלה-מטה-וחוזר-חלילה של החיים. כך, כשנסיבות חיינו הופכות לעגומות, אנחנו כועסים או מצטערים, או גם מצטערים וגם כועסים, ורגשות אלה ברגיל הופכים עם הזמן למרירות וטינה. לעומת זאת כשנסיבות חיינו משמחות, אנחנו מתמלאים ברגשות של אושר, שמחה, התרוממות-רוח וכיו׳׳ב. כשנסיבות חיינו עגומות אנחנו נוהגים להטיל את האחריות והאשם על גורמים חיצוניים – אם אין לנו אנשים ספציפים להאשים, אזי נאשים את ה*מצב*, ואם יש את מי להאשים ולהטיל עליו או עליה את האחריות אז ברור שבגללם אנחנו מרגישים נורא. לעומת זאת כשנסיבות חיינו משמחות, אז לא רק שאנחנו חווים הנאה, אושר והתרוממות-רוח, אלא גם מתנפחים מגאווה על ש*הצלחנו* בדבר מה כזה או אחר. זהו טבעם של האנשים. לעומתם, כך הדהרמה מלמדת אותנו באמצעות המורה וחכם הצ׳אן האגדי בודהידהרמה, אלה המפנים את גבם אל עולמם של האנשים הרגילים ואת פניהם אל ההתעוררות והשחרור, יודעים שכל נסיבות חייהם, טובות ורעות כאחת, הן תוצאה של מעשיהם בעבר, ושאין להם מה לשמוח שמחה יתירה על כך שנסיבות החיים לטובתם או להצטער כשנסיבות החיים לרעתם. כלפי אלה וכלפי אלה הם מפתחים ומטפחים שיוויון-נפש, שלווה ואיזון. אין הם דוחים מעליהם התרחשויות בלתי נעימות ואין הם מושכים אליהם ונצמדים להתרחשויות נעימות. הם יודעים שאלה גם אלה הם כבליה של הסמסארה, של הנדודים חסרי התכלית והארוכים כל-כך של הקיום בכל העולמות כולם, והם צועדים בדרך אל מעבר להם, אל ההתעוררות ואל החירות שמעבר להתרה ולגבולן של המילים.

מודעות פרסומת
2 תגובות
  1. מיכל בומשטין permalink

    אין לי תגובה בנושא אקטואלי זה,השאלה איך מגיעים לשלב זה או איך בודקים אם הוא מגיע מהמיינד ישירות,הרי אם יגידו לך השמיים כתומים 100 פעמים,תסתקל על השמיים ותגיד :אכן הם כתומים

    אהבתי

    • במקרה והבנתי טת השאלה שלך, מגיעים למצב הזה אחרים אימון רב בדרך שמונת האיברים שלימד הבודהה, ובכולם ללא יוצא מן הכלל והם:

      1. השקפה נכונה, 2. החלטה/כוונה נכונה, 3. דיבור נכון, 4. פעולה נכונה, 5. פרנסה נכונה, 6. מאמץ נכון, 7. תשומת-לב/מודעות נכונה, 8. ריכוז נכון.

      איברים 3. דיבור נכון, 4. פעולה נכונה ו-5. פרנסה נכונה – מהווים את החלק בדרך שנקרא – סילה, מוסר ואתיקה.

      איברים 6. ריכוז נכון, 7. תשומת-לב/מודעות נכונה ו-8. ריכוז נכון מהווים את החלק של סמאדהי, מדיטציה.

      איברים 1. השקפה נכונה ו-2. החלטה/כוונה נכונה מהווים את החלק של פַּניָה, חוכמה.

      ועצה קטנה: צאי מהטרמינולוגיה של הניו-אייג'/אושו מיינד לא מיינד. היא לא מועילה בשום צורה.

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

דפי הדהרמה של שלמה שנטידווה

את הבודהיזם שלי, אני אוהב אותנטי (שלמה ש. שפרינגר :-) )

http://kerenarbel.com/

את הבודהיזם שלי, אני אוהב אותנטי (שלמה ש. שפרינגר :-) )

Bendowa.Net

הבלוג הזה מכיל טקסטים המתארים את החוויות והתובנות שלי כמתרגל זן כמו גם תרגומים לטקסטים בודהיסטים שונים תוך התמקדות בטקסטים השייכים למסורת הזן

רשימות מן הארץ הטהורה -sukhavati

ཨོཾ་མ་ཎི་པདྨེ་ཧཱུྃ

%d בלוגרים אהבו את זה: